משלוח חינם בקנייה מעל ל-300₪

לכיש

SKU N/A מותג:

סינגל אוריג'ן קולמביו סופרימו

 

42.00 140.00 

משלוחים מהירים 3-5 ימי עסקים

שירות לקוחות זמין לרשותכם

רכישה מאובטחת באתר

תיאור

קצת היסטוריה,

תל לכיש הוא אתר ארכיאולוגי חשוב בישראל, הממוקם בדרום-מערב המדינה, במישור יהודה. מדובר באחת הערים החשובות ביותר בממלכת יהודה בתקופת המקרא, עם היסטוריה עשירה של כיבושים ומאבקים.

היסטוריה עתיקה:
העיר לכיש הוקמה כבר בתקופת הברונזה (האלף ה-3 לפנה"ס) והייתה מיושבת ברציפות לאורך תקופות רבות, אך חשיבותה הגיעה לשיאה בתקופת ממלכת יהודה (המאה ה-10 לפנה"ס עד המאה ה-6 לפנה"ס). היא שימשה כעיר מבצר אסטרטגית בשל מיקומה על הדרך הראשית בין מצרים לירושלים. לכיש הייתה השנייה בחשיבותה אחרי ירושלים בממלכת יהודה, והייתה חלק ממערכת ההגנה של הממלכה מפני כוחות פולשים.

תגליות ארכיאולוגיות:
באתר תל לכיש נערכו חפירות ארכיאולוגיות רבות, וחשפו ממצאים חשובים הקשורים לעיר בתקופות השונות. בין התגליות הבולטות נמצאו ה"לכישיות" – סדרת מכתבים שנכתבו על חרסים (אוסטרקונים) בתקופת חורבן יהודה, ומציגים עדות מרתקת למאבק ההישרדות של העיר בזמן כיבושי הבבלים.

המכתבים נכתבו על ידי מפקד בלכיש לאחראי בירושלים, והם מספקים הצצה ייחודית לתקשורת וללחץ בו עמדו תושבי לכיש בתקופה זו.

מורשת:
תל לכיש הוא כיום אתר ארכיאולוגי משמעותי, הממחיש את עוצמתה ושגשוגה של ממלכת יהודה, כמו גם את תלאותיה מול כוחות חיצוניים. העיר שימשה דוגמה לחוזק וגם לפגיעות של ממלכת יהודה אל מול האימפריות הגדולות שהקיפו אותה, כמו אשור ובבל.

 

מידע נוסף

טחינה

פולי קפה, אספרסו, מקינטה, פילטר, פרנץ' פרס, קולד ברו, קפה שחור

משקל

, ,

coffe culture

משלוחים מהירים 3-5 ימי עסקים

שירות לקוחות זמין לרשותכם

רכישה מאובטחת באתר

עשוי לעניין אותך גם